Analyse og rapportering med Power BI (Gratis seminar)

Indhold

Power BI er Microsofts samling af værktøjer til self-service business intelligence, som du kan anvende til at behandle og præsentere forretningens data i intuitive rapporter og dashboards og dele værdifuld viden og indsigt på en række forskellige platforme.

Med Power BI Desktop kan du forbinde til hundredvis af datakilder som du kan kombinere og tilrette og anvende til at opbygge en solid datamodel, som danner grundlag for intuitive rapporter med interaktive visualiseringer.

Med Power BI cloud service deles rapporter, datamodeller og dashboards og leverer det korrekte data til den rigtige modtager på det rigtige tidspunkt.

Med Power BI Mobile app kan du få adgang til dine dashboards på dit mobile device på ethvert tidspunkt, når dette er nødvendigt.

Vi har lavet dette gratis seminar til dig, der vil have et ultra kort overblik over de mange muligheder med Microsoft Power BI og se hvordan værktøjet kan anvendes og bringe værdi til organisationen i form af effektiv forretningsanalyse.

OBS: Dette er ikke et kursus og er oprettetet alene med det formål at give dig en kort præsentation til dine mulihgeder med Power BI.

Vi vil iøvrigt anbefale dig at læse vores blogindlæg "Hvilket Power BI kursus skal jeg vælge?"

Seminarer hos 4D

Seminaret henvender sig til dig:
  • Der vil vide, om Power BI er vejen at gå mht. dataanalyser
  • Skal levere rapporteringer og dashboards til ledelsen
  • Der strækker Excel til grænsen og lidt over
OBS: Max to deltager pr virksomhed

OBS: Der er et no-show gebyr på DKK 500 ex. moms, der bliver aktiveret, hvis du ikke dukker op eller framelder dig senere end 24 timer før.

Dette Power BI seminar er baseret på en eller flere af vores hands-on Power BI kursus som igen er en del af vores samlede udbud af Business Intelligence kurser

Målgruppe

Vores seminarer er tiltænkt dig, der hurtigt og effektivt vil have overblik over et afgrænset emne.

Forplejning
Der vil blive serveret kaffe, te, sodavand og vand ad libitum både før start og i pausen. Ved formiddagsseminaret får du også en croissant før start, og på vores eftermiddagsseminar får du noget sødt eller frugt i pausen.

Tidsplan
Vores halvdags seminarer kører fra enten 9-12 eller 13-16. Et seminar består – som udgangspunkt - af to sessioner på hver 1 time og 10 minutter kun afbrudt af Q&A session og en kort pause.
09.00 | 13.00 Præsentation af konsulenten og seminaret.
09.10 | 13.10 Seminar del 1 af 2
10.20 | 14.20 Q&A
10.25 | 14.25 Pause
10.35 | 14.35 Seminar del 2 af 2
11.45 | 15.45 Q&A
11.55 | 15.55 Næste skridt
12.00 | 16.00 Slut

Formen
Den store forskel på et seminar og et kursus, er at der ikke er hands-on opgaver på et seminar. Det er primært en-vejs-kommunikation fra konsulent til publikum. Hermed er der mere fokus på overblik end decideret læring gennem vekslen mellem teori og praktiske opgaver.

Materiale
Du vil efter seminaret modtage en mail med relevante links til yderligere informationer

Seminarindhold

Seminar del 1 af 2
I første del sættes Power BI i en ramme og processen omkring opbygning af en solid datamodel beskrives. Her præsenteres det klik-klik baserede ETL-værktøj Power Query. Fordele ved en Power BI baseret datamodel beskrives også.


Følgende emner vil blive gennemgået:
  • Hvorfor Power BI?
  • Opbygning af relationelle datamodeller
  • Power Query - skab data i den rigtige form
  • Datamodellens fordele

Q&A
Der vil være mulighed for at stille spørgsmål i Q&A, men konsulenten skal overholde tidsskemaet, hvilket sætter en naturlig begrænsning i antallet af spørgsmål.

Seminar del 2 af 2
Her vises, hvordan Power BI Desktop også kan designe skarpe rapporter/Dashboards spækket med moderne Visualiseringer og Interaktion. Endelig beskrives hvad Cloud Servicen powerbi.com kan tilbyde mht. deling, opdatering af data og licensforhold.


Følgende emner vil blive gennemgået:
  • Rapportering og interaktion
  • Powerbi.com - dit nye hjem
  • Deling m.m. af datamodeller og rapportering

Q&A
Der vil være mulighed for at stille spørgsmål i Q&A, men konsulenten skal overholde tidsskemaet, hvilket sætter en naturlig begrænsning i antallet af spørgsmål.

Afslutning (næste skridt)
Vores seminarer vil altid indeholde et ”Næste skridt”, hvis relevant, efter den afsluttende Q&A session. Her vil vi kort komme ind på, hvad vi vil anbefale, at du gør, for at komme videre med emnet.

Hvad siger vores kunder om os?

Se vores google reviewsPå Google Bussiness har vi en score på 4,8 af 5 fordelt på 256 reviews

Se vores facebook Reviews

På Facebook har vi en score på 5 af 5 fordelt på 162 reviews

 

 

Se alle vores reviews 

 

 

Hold dig opdateret med vores nyhedsbrev

Modtag nyheder, gode tilbud, tips og tricks med vores månedlige nyhedsbrev.

Vi har både et Office/Adobe nyhedsbrev og et nyhedsbrev for vores tekniske Microsoft kurser.

Her bor vi

Hovedindgang
Amagertorv 21, 2. sal
Indgang fra Læderstræde 22-26
1201 København K
Kursusindgang
Amagertorv 21, 2. sal
Indgang fra Læderstræde 22-26
1201 København K
Åbningstider
Mandag: 08.30 - 15.30
Tirsdag: 08.30 - 15.30
Onsdag: 08.30 - 15.30
Torsdag: 08.30 - 15.30
Fredag: 08.30 - 15.30

 

Kontaktoplysninger

 
Amagertorv 21, 2. sal
Indgang fra Læderstræde 22-26
1201 København K