Effektivt samarbejde med Teams i Office 365 kursus

Det lærer du

Med Microsoft Teams har din virksomhed mulighed for at rykke sine samarbejdsværktøjer op i en ny division. Teams giver dig og dine kolleger mulighed for at kommunikere hurtigt, men struktureret, ligesom deling af dokumenter og tidsplaner kun er få klik væk.

Teams bygger i en vis udstrækning på kendte principper og teknologier som chat og videokonferencer, men favner og samler dem på en ny måde.

Et Team er et virtuelt men afgrænset projektrum, hvor et team - som fx en projektgruppe eller en afdeling - kan dele information. En virksomhed eller organisation kan sagtens oprette flere teams og en medarbejder kan godt være medlem af flere teams.

Fordelen er, at dokumenter, som du og dine kolleger skriver, eller ”samtaler”, som I har, fx vedrørende et bestemt projekt, allerede har en plads i en struktur. Det gør det lettere efterfølgende at finde dokumenter og samtaler igen.

På kurset lærer du at oprette nye teams, tilføje medlemmer og strukturere arbejdet i såkaldte kanaler (eller emner, om du vil). I hver kanal kan du føre samtaler om et emne/en opgave, som kanalen er oprettet til. Derudover er der også mulighed for at benytte en række andre funktionaliteter som eksempelvis:
  • En gruppepostkasse med mail og kalender
  • Et SharePoint-websted
  • En tidsplan i Planner
  • En delt OneNote-notesbog

Måske har du hørt om ovenstående i andre sammenhænge. Forskellen er, at de her i en vis udstrækning allerede er klar, og at noter, tidsplaner o.a. ikke er blandet sammen med andre opgaver eller projekter.

Det får du

Før kurset
  • Mulighed for at tale med en instruktør, der kan hjælpe dig med at finde det helt rigtige kursus.
På kurset
  • Undervisning af Danmarks mest erfarne instruktørteam i hyggelige og fuldt opdaterede kursuslokaler i centrum af København.
  • Et kursus bestående af en vekslen mellem teori og praktiske øvelser. Vi ved, hvor vigtigt det er, at du får tid til at arbejde med opgaverne i praksis, og derfor har vi altid fokus på hands-on i undervisningen.
  • Et kursusmateriale, som du efterfølgende kan bruge som opslagsværk samt et opgavesæt, der understøtter kurset.
  • Fuld forplejning, som inkluderer morgenmad, friskbrygget kaffe, te, frugt, sodavand, frokost på en italiensk restaurant på Gråbrødretorv, kage, slik, og naturligvis Wi-Fi til dine devices.
  • Et kursuscertifikat med bevis på dine nye kvalifikationer.
Efter kurset
  • Adgang til vores gratis hotline, som betyder, at du op til et år efter kurset kan ringe eller skrive til os, hvis du har spørgsmål til de emner, der er blevet gennemgået på kurset.
  • Vores unikke tilfredshedsgaranti, som er din tryghed for at få fuldt udbytte af dit kursus.

Få det optimale ud af kurset

Kurset henvender sig til jer, som ønsker et alternativ til mail som det primære samarbejdsværktøj. Måske er I usikre på, hvordan I får startet på Office 365. Eller også er I allerede startet på at bruge Office 365, men er lidt usikre på, hvordan I kommer videre. Teams er en god indgang til at starte på Office 365.

Du behøver ikke at have erfaring med Teams inden deltagelse på kurset, men vi antager, at du er fortrolig med at arbejde i en browser, som fx Microsoft Edge eller Internet Explorer.

Kursusindhold

Kom godt i gang med Teams

I dette modul får du overblikket over Teams som samarbejdsværktøj og en overordnet introduktion til, hvordan Teams spiller sammen med den øvrige Office 365 platform.

  • Hvorfor bruge Teams?
  • Teams og Office 365 - introduktion
  • Teams og Grupper


Oprettelse af Teams

I dette modul lærer du at oprette nye Teams og den basale administration af et team.

  • Opret et team
  • Tilføj medlemmer
  • Skift teambillede
  • Indstillinger for et team

Kanaler og faner

Her lærer du at inddele teamets arbejde og kommunikation i bestemte underemner i Teams kaldet kanaler.

  • Opret nye kanaler
  • Nedlæg kanaler
  • Introduktion til faner

Samtaler

I dette modul lærer du at bruge det måske mest centrale værktøj i Teams, nemlig Chat’en eller samtalen, hvor medlemmerne af teamet kan udveksle beskeder som gruppe eller have private chats og dele filer.


  • Åbne samtaler
  • Private samtaler
  • Slette samtaler
  • Henvende dig til bestemte personer eller til teamet
  • Bruge emojis og stickers

Fildeling

Her lærer du de forskellige måder, du kan dele filer på i Teams.

  • Fildeling i kanaler
  • Fildeling i samtaler
  • Fildeling i SharePoint

Videomøder

I lighed med Skype for Business kan du arrangere videomøder fra Teams på din computer eller fra din mobiltelefon.

  • Arrangere videomøder
  • Dele skrivebordet under møder
  • At starte videomøder fra en samtale

Aftaler i Teams, Outlook-grupper og Planner

Der en høj grad af samspil mellem Outlook-grupper, Microsoft Planner og Teams, når det handler om at holde styr på fx fælles kalenderaftaler og deadlines for opgaver.

  • Oprette en fane med Planner i et team
  • Oprette aftaler i Outlook-grupper, så de kan ses i Teams
  • Oprette opgaver som synkroniseres mellem Planner og Teams
  • Tildele opgaver til teammedlemmer

Andre apps


Det modul handler om at integrere en række andre apps (fortrinsvis fra Microsoft) i dit teams arbejde. Vi berører også kort Teams på mobiltelefonen.

  • Word
  • Excel
  • PowerPoint
  • OneNote
  • Power BI
  • PDF
  • YouTube
  • Teams mobilapp

Kontaktoplysninger

Amagertorv 21
1160 København K