Styrk virksomhedens kommunikation med YouTube kursus

Det lærer du

YouTube er en af de mest brugte søgemaskiner i verden og dermed en vigtig platform for at nå din målgruppe. Med en YouTube-kanal kan du styrke din virksomheds kommunikation. På vores YouTube kursus lærer du, hvordan du strategisk planlægger og opbygger en YouTube-kanal. Vi tager afsæt i YouTubes brugerflade og funktionalitet, men kigger også på form, strategi og ’best practise’. Du bliver altså opdateret på, hvilke virkemidler du kan bruge for, at din video bliver set og delt, og hvilke overvejelser du skal gøre dig, inden du opretter eller overtager en YouTube-kanal.

Efter kurset kan du blandt andet:

  • Oprette og drifte en YouTube kanal
  • Personliggøre kanalen med dit logo/profilbillede
  • Anvende søgeoptimering – hvordan du forbedrer chancen for, at folk finder frem til din kanal, fx ved oversættelse af din video til flere sprog
  • Oprette afspilningslister – linke til andre kanaler
  • Opnå kendskab til forskellige videoredigeringsprogrammer
I afsnittet ”Kursusindhold” længere nede på denne side, kan du læse alt om, hvad du vil få gennemgået på dette kursus i YouTube.

Det får du

Før kurset
  • Mulighed for at tale med en instruktør, der kan hjælpe dig med at finde ud af om dette er det helt rigtige kursus til dig.
På kurset
  • Undervisning af en specialist i online video og Youtube i hyggelige og fuldt opdaterede kursuslokaler i centrum af København.
  • Et kursus bestående af en vekslen mellem teori og praktiske øvelser. Vi ved, hvor vigtigt det er, at du får tid til at arbejde med opgaverne i praksis, og derfor har vi altid fokus på handson i undervisningen.
  • En best practice guide, som du efterfølgende kan bruge i dit fremadrettede arbejde med at optimere youtube og dine online videoer.
  • Fuld forplejning, som inkluderer morgenmad, friskbrygget kaffe, te, frugt, sodavand, frokost på en italiensk restaurant på Gråbrødretorv, kage, slik, og naturligvis WiFi til dine devices.
  • Et kursuscertifikat med bevis på dine nye kvalifikationer.

Efter kurset
  • Adgang til vores gratis hotline, som betyder, at du op til et år efter kurset kan ringe eller skrive til os, hvis du har spørgsmål til de emner, der er blevet gennemgået på kurset.
  • Vores unikke tilfredshedsgaranti, som er din tryghed for at få fuldt udbytte af dit kursus.

Få det optimale ud af kurset

Du behøver ikke at have arbejdet med YouTube kanaler før, men vi forventer, at du ved hvad YouTube er og at du har brugt YouTube på egen hånd til at se videoer.

Kursusindhold

Hvorfor video?
  • Hvorfor video? (do’s & don’t)
  • Planlægning i den indledende fase
  • Hvad gør en video god?
  • Hvilke virkemidler kan du med fordel gøre brug af?

Funktionalitet
  • Oprettelse af YouTube-kanal
  • Personliggørelse via kanalgrafik og profilbillede
  • Søgeoptimering
  • Playlister
  • Video-links
  • Annoncering
  • Annotation (tekst indsat på video)
  • Videobeskrivelse, tags og søgeord m.m.

Deling
  • Sociale medier (Facebook, Twitter, Google +, LinkedIn)
  • Tænk video ind flere steder: I E-mail-signaturer og på egen hjemmeside m.m.
  • Strategiske placeringer
  • Indlejring af video på hjemmeside

Intro til videoredigeringsprogrammer
  • YouTube editoren
  • Camtasia (optag din skærm)
  • Lightworks, Windows moviemaker (gratis programmer)
  • Premiere Pro (Adobe)

Kontaktoplysninger

Adresse
Amagertorv 21
1160 København K