Kender du alle apps i Office 365?

Indhold

Office 365 seminar indeholder en bred vifte af online-apps der, både hver for sig og samlet, kan bidrage til at effektivisere din hverdag.

Du kender sikkert de klassiske Office programmer Excel, Word, PowerPoint, mfl.

Men Office 365 giver dig også adgang til en række nye online-apps, fx OneDrive, Delve, Teams, Planner, Stream, Forms, SharePoint, PowerBI, PowerApps og Flow.

Kender du dem? Ved du, hvad de kan sammen? Ved du, hvilke du kan installere på din PC, og hvilke du kan installere på din mobil/tablet?

4D har lavet dette seminar til dig, der ikke kan svare ja til alle ovenstående spørgsmål og derfor gerne vil have et overblik. Dette Office 365 seminar er baseret på ét eller flere af vores hands-on Office 365 kurser, som igen er en del af vores samlede udbud af Cloud kurser. Her får du mulighed for at gå mere i dybden med de apps, der gennemgås på seminaret; vi har fx kurser i OneDrive, Teams, SharePoint, PowerBI og PowerApps.

Seminarer hos 4D

Seminaret henvender sig til dig:
  • Der overvejer en Office 365 løsning i virksomheden
  • Der har Office 365 i virksomheden, men måske ikke anvender alle apps
  • Der ønsker et generelt overblik over, hvad Office 365 giver af muligheder

Målgruppe

Vores seminarer er tiltænkt dig, der hurtigt og effektivt vil have overblik over et afgrænset emne.

Forplejning
Der vil blive serveret kaffe, te, sodavand og vand ad libitum både før start og i pausen. Ved formiddagsseminaret får du også en croissant før start, og på vores eftermiddagsseminar får du noget sødt eller frugt i pausen.

Tidsplan
Vores halvdags seminarer kører fra enten 9-12 eller 13-16. Et seminar består – som udgangspunkt - af to sessioner på hver 1 time og 10 minutter kun afbrudt af Q&A session og en kort pause.
09.00 | 13.00 Præsentation af konsulenten og seminaret.
09.10 | 13.10 Seminar del 1 af 2
10.20 | 14.20 Q&A
10.25 | 14.25 Pause
10.35 | 14.35 Seminar del 2 af 2
11.45 | 15.45 Q&A
11.55 | 15.55 Næste skridt
12.00 | 16.00 Slut

Formen
Den store forskel på et seminar og et kursus, er at der ikke er hands-on opgaver på et seminar. Det er primært en-vejs-kommunikation fra konsulent til publikum. Hermed er der mere fokus på overblik end decideret læring gennem vekslen mellem teori og praktiske opgaver.
Materiale
Du vil efter seminaret modtage en mail med relevante links til yderligere informationer

Rabat
Du kan opnå rabat på dine seminarer ved at købe et seminarklippekort, der kan bruges af dem, du ønsker.

Firmahold
Alle vores seminarer kan bookes som firmahold hos enten Jer eller os. Et firmahold kan også afholdes på engelsk. Kontakt os for pris og yderligere informationer.

Seminarindhold

Indledning

Overordnet introduktion til Office 365.
Seminar del 1 af 2

De ”kendte” applikationer.

  • Kort gennemgang af Outlook, Word, Excel, PowerPoint
  • Lidt nyere funktioner i disse

OneDrive for Business - opbevar dine filer tilgængeligt - del og samarbejd med andre.

  • Del adgang til at læsning/redigering
  • Upload fil og send link med Outlook
  • Rediger i dokumenter - flere personer på samme tid
  • Brug online apps
  • Én version af dokumentet

Groups - en nem måde at oprette ad hoc grupper, som gør det nemmere at samarbejde.


  • Opret en gruppe fra Outlook eller OneDrive
  • Hold let styr på jeres fælles dokumenter og notesbøger

Planner - hold styr på gruppens arbejdsopgaver.

  • Se arbejdsopgaver og tildel opgaver til andre og få et samlet overblik over aktuelle opgaver

Teams -Teams og kanaler hjælper dig, og dem du arbejder sammen med, til at blive organiseret ved at bruge mere fokuserede samtaler.

  • Chat med de andre deltagere
  • Styr kommunikation og information med kanaler
  • Gør information nemt tilgængeligt med faner
  • Administrer deltagere

Forms - oprettelse af simple formularer eller tests, som gemmer resultater i Excel.

  • Opret en formular, test af formularen og se resultater i Excel

OneNote - ét sted til alle dine noter.

  • Introduktion til OneNote (noter, billeder, skærmklip m.m.)
  • Søg i både tekst og billeder
  • Samtidig redigering
  • Optag lyd og video

Q&A

Der vil være mulighed for at stille spørgsmål i Q&A, men konsulenten skal overholde tidsskemaet, hvilket sætter en naturlig begrænsning i antallet af spørgsmål.
Seminar del 2 af 2

Skype for Business - ”Her og nu”- kommunikation med chat, lyd, video og deling af skærm.

  • Onlinestatus
  • Chat og online møder
  • Del skærm/applikation med deltagere
  • Stream/Video - virksomhedens interne videoer.
  • Uploade video - se video - link til video


Delve - visning af relevant indhold, som dine kollegaer arbejder på.

  • Overblik over mest relevante aktuelle indhold
  • Søgning på tværs af Office 365
  • Se hvad kollegaer arbejder på
  • Sway - et webværktøj til at oprette interaktive, dynamiske

præsentationer.

  • Opret en Sway
  • Indsæt billeder, link og tekst
  • Vælg og tilret design
  • Andre kilder
  • Visning af Sway

To Do - administrer og prioriter dagens opgaver.

  • Lister
  • Sammenhæng med Outlook og OneNote

Yammer - det interne sociale og faglige netværk, som supplerer de øvrige kommunikationsværktøjer.

  • Faglig og social intern samarbejds- og kommunikationsløsning
  • Udveksling af ideer, nyheder og tanker
  • Konversation om specifikke emner
  • Øvrige apps - introduktion til evt. nye tilkomne apps.
  • Da der ofte tilføjes nye apps til Office 365, har vi her plads til kort at se på disse

Kort introduktion til de apps, som har separate seminarer og kurser.

  • SharePoint
  • PowerApps
  • Flow
  • Power BI
Q&A

Der vil være mulighed for at stille spørgsmål i Q&A, men konsulenten skal overholde tidsskemaet, hvilket sætter en naturlig begrænsning i antallet af spørgsmål.
Afslutning (næste skridt)

Vores seminarer indeholder altid et ”Næste skridt” - hvis relevant - efter den afsluttende Q&A session. Her vil vi kort komme ind på, hvad vil vi anbefaler, at du gør, for at komme videre med emnet.

Kontaktoplysninger

Adresse
Amagertorv 21
1160 København K