Visualisér dine data med SharePoint

Seminarmål

SharePoint bruges i mange organisationer til mange forskellige opgaver. En pointe man til tider overser er, at en del af arbejdet foregår uden for selve SharePoint; bl.a. databehandling, analyser og rapportering. Her anvendes i stedet Excel og andre BI-værktøjer.

Det som SharePoint i den sammenhæng primært kan bruges til er at samle ”data-tropperne”. Tænk bare på Excel-filer, der ligger og sejler rundt her og der på diverse fildrev.

På seminaret vises bl.a., hvordan du fremviser indhold fra Excel-filer på SharePoint, opretter KPI-lister og indlejrer rapporter fra powerbi.com.

Deltagere

Vores seminarer er tiltænkt dig, der hurtigt og effektivt vil have overblik over et afgrænset emne.

Forplejning
Der vil blive serveret kaffe, te, sodavand og vand ad libitum både før start og i pausen. Ved formiddagsseminaret får du også en croissant før start, og på vores eftermiddagsseminar får du noget sødt eller frugt i pausen.

Tidsplan
Vores halvdags seminarer kører fra enten 9-12 eller 13-16. Et seminar består – som udgangspunkt - af to sessioner på hver 1 time og 10 minutter kun afbrudt af Q&A session og en kort pause.
09.00 | 13.00 Præsentation af konsulenten og seminaret.
09.10 | 13.10 Seminar del 1 af 2
10.20 | 14.20 Q&A
10.25 | 14.25 Pause
10.35 | 14.35 Seminar del 2 af 2
11.45 | 15.45 Q&A
11.55 | 15.55 Næste skridt
12.00 | 16.00 Slut

Formen
Den store forskel på et seminar og et kursus, er at der ikke er hands-on opgaver på et seminar. Det er primært en-vejs-kommunikation fra konsulent til publikum. Hermed er der mere fokus på overblik end decideret læring gennem vekslen mellem teori og praktiske opgaver.
Materiale
Du vil efter seminaret modtage en mail med relevante links til yderligere informationer

Rabat
Du kan opnå rabat på dine seminarer ved at købe et seminarklippekort, der kan bruges af dem, du ønsker.

Firmahold
Alle vores seminarer kan bookes som firmahold hos enten Jer eller os. Et firmahold kan også afholdes på engelsk. Kontakt os for pris og yderligere informationer.

Seminarmateriale

Seminaret henvender sig til dig:
  • Der vil anvende SharePoint til mere end bare dokumenthåndtering
  • Der skal designe webbaserede Dashboards til ledelsen
  • Der er træt af Excel-filer alle vegne

Seminarindhold

Seminar del 1 af 2
I første del præsenteres SharePoint og nogle af dens egne muligheder for at fremstille og vise data.
  • SharePoint
  • KPI-lister
  • Dashboard websider
Q&A
Der vil være mulighed for at stille spørgsmål i Q&A, men konsulenten skal overholde tidsskemaet, hvilket sætter en naturlig begrænsning i antallet af spørgsmål.
Seminar del 2 af 2
Her vises, hvordan du indlejrer rapporteringer udefra.
  • Excel Service
  • Kort introduktion til Power BI
  • Integrér rapporter fra Powerbi.com
Q&A
Der vil være mulighed for at stille spørgsmål i Q&A, men konsulenten skal overholde tidsskemaet, hvilket sætter en naturlig begrænsning i antallet af spørgsmål.
Afslutning (næste skridt)
Vores seminarer altid indeholde et ”Næste skridt”, hvis relevant, efter den afsluttende Q&A session. Her vil vi kort komme ind på, hvad vil vi anbefale, at du gør, for at komme videre med emnet.

Kontaktoplysninger

Adresse
Amagertorv 21
1160 København K