Kom godt i gang med Office 365 kursus

Det lærer du

kursus i Office 365 får du et indblik i nogle af de mange apps som efterhånden er kommet til Office 365. Hvad kan de hver for sig, og hvad kan de i fællesskab? Samarbejde er et af hovedkoncepterne i Office 365 og mange apps i Office 365 har en tæt samhørighed. Vi ser bl.a. på deling af information og filer, samt hvordan Office 365 kan bidrage til mere effektivt samarbejde og produktivitet for dig og dine kolleger.

Vi arbejder med online-versionerne af Word, Excel, PowerPoint og OneNote og ser på, hvad de indeholder af generelle faciliteter, og hvilke umiddelbare forskelle disse har i forhold til de installerede versioner. Vi gennemgår også muligheden for samtidig redigering i Office online-produkterne.

Du bliver præsenteret for Outlook, OneDrive, Skype, Sway, Delve, Planner og ikke mindst de to samarbejdsværktøjer Grupper og Teams.

Det får du

Før kurset

  • Mulighed for at tale med en instruktør, der kan hjælpe dig med at finde det helt rigtige kursus.
På kurset

  • Undervisning af Danmarks mest erfarne instruktørteam i hyggelige og fuldt opdaterede kursuslokaler i centrum af København.
  • Et kursus bestående af en vekslen mellem teori og praktiske øvelser. Vi ved, hvor vigtigt det er, at du får tid til at arbejde med opgaverne i praksis, og derfor har vi altid fokus på hands-on i undervisningen.
  • Et kursusmateriale, som du efterfølgende kan bruge som opslagsværk samt et opgavesæt, der understøtter kurset.
  • Fuld forplejning, som inkluderer morgenmad, friskbrygget kaffe, te, frugt, sodavand, frokost på en italiensk restaurant på Gråbrødretorv, kage, slik, og naturligvis Wi-Fi til dine devices.
  • Et kursuscertifikat med bevis på dine nye kvalifikationer.
Efter kurset

  • Adgang til vores gratis hotline, som betyder, at du op til et år efter kurset kan ringe eller skrive til os, hvis du har spørgsmål til de emner, der er blevet gennemgået på kurset.
  • Vores unikke tilfredshedsgaranti, som er din tryghed for at få fuldt udbytte af dit kursus.

Få det optimale ud af kurset

Dette Office 365 kursus indgår som en del af vores samlede udbud af kurser til Cloud

Kursusindhold

Intro

En kort introduktion til Office 365 brugerfladen.

OneDrive for Business

Opbevar dine filer tilgængeligt, del og samarbejd med andre. Rediger online uden at have behov for at have installeret Office.

  • Del adgang til at læse/redigere
  • Rediger flere personer på samme tid i dokumenter
  • Brug online apps
  • Én version af dokumentet

Outlook

Der er et par funktioner i Outlook, som mange ikke kender, og/eller som er ret nye.

  • Clutter funktion / Focused Mailbox
  • Vedhæft med OneDrive
  • Hold styr på dine samtaler

Groups

En nem måde at oprette ad hoc grupper på, som gør det nemmere at samarbejde.

  • Opret en gruppe fra Outlook eller OneDrive
  • Hold let styr på jeres fælles dokumenter, samtaler og notesbøger

Planner

Hold styr på gruppens arbejdsopgaver.

  • Se mine arbejdsopgaver
  • Tildel opgaver til andre
  • Samlet overblik over aktuelle opgaver

Video

Dér, hvor du kan have virksomhedens interne videoer.

  • Upload video
  • Se video
  • Link til video

Delve

Visning af relevant indhold, som dine kollegaer arbejder på.

  • Overblik over relevant indhold for dig
  • Søgning i Delve
  • Se hvad dine kollegaer arbejder på

Yammer

Det interne sociale og faglige netværk, som supplerer de øvrige kommunikationsværktøjer.

  • Faglig og social intern samarbejds- og kommunikationsløsning
  • Udveksling af ideer, nyheder og tanker
  • Giv og få ros fra kollegaer
  • Konversation om specifikke emner

Sway

Et webværktøj til at oprette interaktive, dynamiske præsentationer.

  • Opret en Sway
  • Indsæt billeder, link og tekst
  • Vælg og tilret design
  • Andre kilder
  • Visning af Sway

Teams

Teams og kanaler hjælper dig, og de mennesker, du arbejder sammen med, til at blive organiseret med mere fokuserede samtaler.

  • Chat med de andre deltagere
  • Styr kommunikation og information med kanaler
  • Gør information nemt tilgængeligt med faner
  • Administrer deltagere

Skype for Business

”Her og nu”-kommunikation med bl.a. chat, lyd, video og deling af skærm.

  • Online status
  • Chat
  • Online møder
  • Del skærm/applikation med deltagere

Office Online

Gennemgang af brugerfladen i Office Online (Word, Excel, PowerPoint og OneNote).

  • Office Online brugerfladen
  • Generelle forskelle i brugerfladen i forhold til installerede udgaver
  • Navngivning/Omdøbning, Gem som kopi, Download en kopi, Download som PDF
  • Deling af Office dokumenter
  • Liste med vigtigste forskelle i forhold til de installerede versioner
  • Samtidig redigering i Office dokumenter
  • Excel Online Undersøgelser
  • PowerPoint OnLine Brug af figurer
  • PowerPoint Online/365 Designidéer
  • OneNote Online: Brug af sektioner og sider

Kontaktoplysninger

Adresse
Amagertorv 21
1160 København K