SharePoint User Specialist (Academy) kursus

Det lærer du

I alle organisationer er der et behov for at samle, strukturere og dele informationer uanset om det er filer, nyheder, kalenderaktiviteter etc. Denne opgave er ikke altid nem at håndtere i SharePoint. Det kræver, at du tænker struktur, mestrer indbyggede faciliteter, men også er i stand til at bevæge dig lidt udenfor rammerne, ved at anvende supplerende værktøjer. Målet med SharePoint User Specialist uddannelsen er dels, at du bliver klædt på til at udnytte SharePoint optimalt og dels kunne vejlede og hjælpe dine kolleger i planlægning, opbygning og brugen af deres SharePoint områder.

Med uddannelsen som SharePoint User Specialist kan du:
  • Planlægge og opbygge SharePoint områder ved hjælp af ”Governance”
  • Håndtere forskellige former for indhold, Content Management (CMS)
  • Opbygge, strukturere og håndtere metadata for bl.a. dokumenter
  • Designe og administrere rettigheder for grupper og brugere
  • Oprette formularer og arbejdsprocesser med PowerApps og Flow (365) eller InfoPath og SharePoint Designer (On Prem)
  • Planlægge og opbygge Dashboards


Lidt fakta om uddannelsen:

SharePoint User Specialist uddannelsen er opdelt i 3 moduler med undermoduler af 2-3 dages varighed. Den består i alt af 10 kursusdage fordelt på ca. 10 uger. Uddannelsen er struktureret således, at du vil have 2-3 dage med undervisning og derefter en periode, hvor du skal arbejde med det lærte i praksis, så det bliver forankret i dit daglige arbejde med SharePoint. Så modtager du igen undervisning og introduceres til nye emner, derpå en uge med mere læring i praksis, osv. Herved bliver dit udbytte af uddannelsen optimalt. Uddannelsen afsluttes med et diplom.

Basis for uddannelsen er 4D's erfaringer fra konsulentopgaver, egne installationer og vore mange afholdte kurser i SharePoint, PowerApps, Flow (InfoPath, SharePoint designer) samt SharePoint Governance, så SharePoint User Specialisten får en bred viden og flest mulige af SharePoints mange facetter med i bagagen.

Det får du

Før kurset
  • Mulighed for at tale med en instruktør, der kan hjælpe dig med at finde det helt rigtige kursus.
På kurset
  • Undervisning af Danmarks mest erfarne instruktørteam i hyggelige og fuldt opdaterede kursuslokaler i centrum af København.
  • Et kursus bestående af en vekslen mellem teori og praktiske øvelser. Vi ved, hvor vigtigt det er, at du får tid til at arbejde med opgaverne i praksis, og derfor har vi altid fokus på hands-on i undervisningen.
  • Et kursusmateriale, som du efterfølgende kan bruge som opslagsværk samt et opgavesæt, der understøtter kurset.
  • Fuld forplejning, som inkluderer morgenmad, friskbrygget kaffe, te, frugt, sodavand, frokost på en italiensk restaurant på Gråbrødretorv, kage, slik, og naturligvis Wi-Fi til dine devices.
  • Et kursuscertifikat med bevis på dine nye kvalifikationer.
Efter kurset
  • Adgang til vores gratis hotline, som betyder, at du op til et år efter kurset kan ringe eller skrive til os, hvis du har spørgsmål til de emner, der er blevet gennemgået på kurset.
  • Vores unikke tilfredshedsgaranti, som er din tryghed for at få fuldt udbytte af dit kursus.
Instruktøren vil stå til rådighed gennem hele forløbet og kan kontaktes efter behov mellem modulerne.

Få det optimale ud af kurset

Dette SharePoint uddannelse indgår som en del af vores samlede udbud af Office kurser og henvender sig til dig, der arbejder, eller skal arbejde, med SharePoint som webredaktør, webmaster, superbruger, projektleder eller IT support/helpdesk.

Det er en forudsætning, at du inden forløbet har deltaget på vores Sharepoint grundlæggende kursus eller har en viden, der svarer hertil.

Kursusindhold

Fordelingen af dage på de enkelte emner er vejledende - i praksis vil der være en flydende overgang fra det ene modul til det andet.
Modul 1: SharePoints struktur og funktionalitet. SharePoint administration og SharePoint som CMS

Sharepoint administration og CMS, 4 dage

Følgende emner vil blive gennemgået:
  • Arbejde med SharePoints site templates, Lists & Libraries
  • Brug og vedligeholdelse af Site Columns og Content Types
  • Opsætning og strategier for Permissions
  • De vigtigeste WebParts
  • Opsætning af søgning og nøgleord
  • Brug af rapporter fra SharePoint
  • Modern Experience og Classic experience anvendes alt efter relevans

Modul 2: Tilpasninger, designs, formularer og workflows

PowerApps, SharePoint og Flow (evt. InfoPath/SharePoint Designer), 5 dage

Følgende emner vil blive gennemgået:
  • Design af formularer og skemaer
  • Oprette og vedligeholde SharePoint listeformularer
  • Workflows i SharePoint
  • Workflows i relation til eksisterende forretningsprocesser
  • Intoduktion til Business Intelligence funktionaliteter
  • PowerApps og Flow samt evt. InfoPath og SharePoint designer hvis relevans

Modul 3: Forankring i organisationen, planlægning af implementering og datastruktur

SharePoint Governance, 1/2 dag

Følgende emner vil blive gennemgået:
  • Metoder til fastlæggelse af informations-arkitektur
  • Introduktion til de forskellige modeller samt vigtige aspekter af den organisatoriske forankring
  • User Adoption og rettigheder

Dokumenthåndtering i SharePoint, 1/2 dag

Følgende emner vil blive gennemgået:
  • Planlægning og opbygning af strukturer
  • Arbejde med metadata

Hvad siger vores kunder om os?

Se vores google reviewsPå Google Bussiness har vi en score på 4,8 af 5 fordelt på 256 reviews

Se vores facebook Reviews

På Facebook har vi en score på 5 af 5 fordelt på 162 reviews

 

 

Se alle vores reviews 

 

 

Hold dig opdateret med vores nyhedsbrev

Modtag nyheder, gode tilbud, tips og tricks med vores månedlige nyhedsbrev.

Vi har både et Office/Adobe nyhedsbrev og et nyhedsbrev for vores tekniske Microsoft kurser.

Her bor vi

Hovedindgang
Amagertorv 21, 2. sal
Indgang fra Læderstræde 22-26
1201 København K
Kursusindgang
Amagertorv 21, 2. sal
Indgang fra Læderstræde 22-26
1201 København K
Åbningstider
Mandag: 08.30 - 15.30
Tirsdag: 08.30 - 15.30
Onsdag: 08.30 - 15.30
Torsdag: 08.30 - 15.30
Fredag: 08.30 - 15.30

 

Kontaktoplysninger

 
Amagertorv 21, 2. sal
Indgang fra Læderstræde 22-26
1201 København K