SharePoint udvidet kursus

Det lærer du

Dette kursus henvender sig til dig, der har til opgave at administrere et SharePoint-websted, eller som skal bygge et websted, der skal bruges af kollegaerne fx i din afdeling. Du er ansvarlig for at designe rammerne, udseendet og indholdet af dette websted, med biblioteker, lister og underwebsteder.

Dette kursus er også relevant, hvis du har til opgave at oprette eller vedligeholde brugerens adgangsrettigheder på dine websites, i biblioteker og på lister, samt hvis du skal administrere brugergrupper med adgang til stedet.

Du vil lære at oprette underordnede websteder, vælge hvilken skabelon, der er god at bruge i din specifikke situation og hvordan du administrerer indstillingerne på dette websted. Derudover lærer du også, hvordan du opbygger biblioteker/lister og designer disse ved at anvende de relevante metadata og indstillinger.

Du vil lære at gøre navigationen til filer mere gennemskuelig for dine brugere ved at anvende brugerdefinerede kolonner (metadata) i dine biblioteker og lister.

Efter kurset vil du være i stand til at håndtere følgende opgaver:

  • Oprette og vedligeholde websteder, underwebsteder og indhold
  • Anvende og vedligeholde webdele og indholdsvisninger
  • Redigere navigation på sites og sider
  • Oprette og anvende standardapps (site-, biblioteks- og listeskabeloner)
  • Oprette og anvende metadata
  • Oprette og administrere adgangstilladelser for brugere og grupper
  • Oprette og redigere websider

I afsnittet ”Kursusindhold” længere nede på denne side, kan du læse alt om, hvad du vil få gennemgået på dette kursus i SharePoint.

På kurset anvender vi SharePoint online i Microsoft 365.

Det får du

Før kurset

  • Mulighed for at tale med en instruktør, der kan hjælpe dig med at finde det helt rigtige kursus.

På kurset

  • Undervisning af Danmarks mest erfarne instruktørteam i hyggelige og fuldt opdaterede kursuslokaler i centrum af København.
  • Et kursus bestående af en vekslen mellem teori og praktiske øvelser. Vi ved, hvor vigtigt det er, at du får tid til at arbejde med opgaverne i praksis, og derfor har vi altid fokus på hands-on i undervisningen.
  • Et kursusmateriale, som du efterfølgende kan bruge som opslagsværk samt et opgavesæt, der understøtter kurset.
  • Fuld forplejning, som inkluderer morgenmad, friskbrygget kaffe, te, frugt, sodavand, frokost på en italiensk restaurant, kage, slik, og naturligvis Wi-Fi til dine devices.
  • Et kursuscertifikat med bevis på dine nye kvalifikationer.

Efter kurset

  • Adgang til vores gratis hotline, som betyder, at du op til et år efter kurset kan ringe eller skrive til os, hvis du har spørgsmål til de emner, der er blevet gennemgået på kurset.
  • Vores unikke tilfredshedsgaranti, som er din tryghed for at få fuldt udbytte af dit kursus.

Få det optimale ud af kurset

Dette SharePoint kursus indgår som en del af vores samlede udbud af Office kurser og henvender sig til dig, der skal benytte de muligheder, som SharePointtilbyder i forhold til anvendelse, udgivelse og administration af intranet-, extranet- samt internetsider og websteder.

Det forudsættes, at du har deltaget på eller har viden svarende til vores Grundlæggende SharePoint kursus.

Kursusindhold

Om SharePoint generelt

Følgende emner vil blive gennemgået:

  • Repetition af de almindelige begreber i SharePoint
  • Rollehierarkiet i SharePoint

Websteder (sites)

Følgende emner vil blive gennemgået:

  • Introduktion til to typer af websteder: Team og Kommunikation
  • Oprette websteder
  • Tilpasse udseende på webstedet
  • Tilpasse nyttige indstillinger på webstedet

Oprette og vedligeholde biblioteker og lister

Følgende emner vil blive gennemgået:

  • Opret biblioteker og lister
  • Tilpas indstillinger og rettigheder
  • Importere data fra Excel til opbygning af SharePoint lister

Biblioteker

Følgende emner vil blive gennemgået:

  • Opsætte regler for startdato, udløbsdato m.m.
  • Versionering samt tjek ud/ind af dokumenter
  • Definere dokumentskabeloner til biblioteket

Håndtering af metadata (kolonner)

Følgende emner vil blive gennemgået:

  • Opsætning af kolonner i biblioteker/lister
  • Opsætning af kolonner på webstedniveau
  • Anvende metadata til filtrering, sortering og visninger (views)

Nyheder

Følgende emner vil blive gennemgået:

  • Oprette- og redigere nyheder
  • Publicere- og godkende nyheder
  • Webdelen nyheder

Webdele (Webparts)

Følgende emner vil blive gennemgået:

  • De mest anvendte webdele
  • Webdelen Fremhævet indhold (Highlighted content)
  • Forbindelser mellem webdele

Rettigheder

Følgende emner vil blive gennemgået:

  • Tildel adgang til websteder, biblioteker/lister og dokumenter
  • Nedarvning af rettigheder
  • Håndtér mere specialiserede adgangsforhold

Hvad siger vores kunder om os?

 

 

På Google Reviews har vi en score på 4,8 af 5
fordelt på 330 anmeldelser

 

 

Trustpilot anmeldelser

På Trustpilot har vi en score på 4,7 af 5
fordelt på 228 anmeldelser

   

 Se alle vores reviews 

Hold dig opdateret med vores nyhedsbrev

Modtag nyheder, gode tilbud, tips og tricks med vores månedlige nyhedsbrev.

Vi har både et Office/Adobe nyhedsbrev og et nyhedsbrev for vores tekniske Microsoft kurser.

Her bor vi

Hovedindgang
Læderstræde 22-26, 2. sal
1201 København K
Kursusindgang
Læderstræde 22-26, 2. sal
1201 København K
Åbningstider
Mandag: 08.30 - 16.00
Tirsdag: 08.30 - 16.00
Onsdag: 08.30 - 16.00
Torsdag: 08.30 - 16.00
Fredag: 08.30 - 16.00