PowerPoint skabeloner kursus

Det lærer du

På dette kursus går vi i dybden med temaer, slide layouts, mastere samt skabeloner i PowerPoint. Dette er nyttig viden, hvis du har fået til opgave at oprette firmaets PowerPoint-skabeloner eller oprette firmaets temaer til brug i hele Office-pakken.

Du lærer, hvordan du opretter temaer (farver, skrifttyper og effekter). Med temaer kan du sikre en høj grad af ensartethed i firmaets PowerPoint-præsentationer, Word-dokumenter og Excel-regneark.

Du lærer, hvordan du ændrer i en præsentations master, opretter nye slidelayouts i masteren og til sidst gemmer denne master, inklusive temaer, som en skabelon. Dermed kan samme layout (og design) genanvendes til alle firmaets PowerPoint-præsentationer. På den måde har I altid det samme visuelle udtryk, når I fx præsenterer jeres firma eller produkter.

Under Kursusindhold kan du i detaljer læse om, hvad der bliver gennemgået på kurset.

Kurset er til dig, der arbejder med PowerPoint 2016, PowerPoint 2013, PowerPoint 2010, PowerPoint 2007 eller PowerPoint som en del af Office 365.

Det får du

Før kurset
  • Adgang til vores test-dig-selv-test.
  • Mulighed for at tale med en instruktør, der kan hjælpe dig med at finde det helt rigtige kursus.

På kurset
  • Undervisning af Danmarks mest erfarne instruktørteam i hyggelige og fuldt opdaterede kursuslokaler i centrum af København.
  • Et kursus bestående af en vekslen mellem teori og praktiske øvelser. Vi ved, hvor vigtigt det er, at du får tid til at arbejde med opgaverne i praksis, og derfor har vi altid fokus på hands-on i undervisningen.
  • Et kursusmateriale, som du efterfølgende kan bruge som opslagsværk samt et opgavesæt, der understøtter kurset.
  • Fuld forplejning, som inkluderer morgenmad, friskbrygget kaffe, te, frugt, sodavand, frokost på en italiensk restaurant på Gråbrødretorv, kage, slik, og naturligvis Wi-Fi til dine devices.
  • Et kursuscertifikat med bevis på dine nye kvalifikationer.
Efter kurset
  • Adgang til vores gratis hotline, som betyder, at du op til et år efter kurset kan ringe eller skrive til os, hvis du har spørgsmål til de emner, der er blevet gennemgået på kurset.
  • Vores unikke tilfredshedsgaranti, som er din tryghed for at få fuldt udbytte af dit kursus.

Få det optimale ud af kurset

Dette kursus bygger videre på vores grundlæggende og/eller udvidet kursus til PowerPoint, så vi anbefaler, at du har en viden svarende til dette.

Derudover skal du bare møde frisk og fuld af spørgelyst, og så lover vi dig den bedst mulige kursusoplevelse.

Er du i tvivl om noget, så kontakt os på 33 14 71 44, undervisning@4d.dk eller via chatten her på siden. Vi glæder os til at se dig herinde!

Kursusindhold

Mastere

Du lærer, hvordan du ændrer i en eksisterende master mht. layout og design, og hvordan du kan have flere sæt af slidemastere i din præsentation samtidig (flere udseender af samme præsentation). Du lærer også at oprette lige præcis de layouts, der er brug for i firmaet.
  • Slidemasteren og dens funktion samt hvordan du ændrer denne (formatering, grafik)
  • De andre mastere og deres funktion samt hvordan du ændrer disse
  • Flere sæt af slidemastere i samme præsentation
  • Oprette nye layouts samt sletning af layouts, der er overflødige

Temaer og skabeloner

I dette modul lærer du, hvordan du kan oprette og anvende firmaets tema, bestående af farver, skrifttyper og effekter samt design.
  • Anvende foruddefinerede temaer, temafarver, temaskrifttyper og effekter
  • Oprettelse af egne temaer (til brug i hele Office-pakken): Formateringen, Placeringen af objekter på slides, Baggrundstypografier og Grafik.
  • Oprettelse af egne skabeloner (til brug i PowerPoint): Formateringen, Placeringen af objekter på de forskellige layouts, Baggrundstypografier og Grafik.
  • Oprettelse af egne skabeloner inklusiv Tema
  • Forskel på temaer og skabeloner

Sektioner, hyperlinks og handlingsknapper

I dette modul lærer du at arbejde med sektioner, således at det bliver lettere at overskue en stor præsentation. Du lærer også, hvordan du via fx en Hovedmenu og ved brug af hyperlinks og handlingsknapper nemt kan ”hoppe rundt” i din præsentation efter eget ønske og behov. Hvilket jo kan være forskelligt fra gang til gang, du skal bruge præsentationen.
  • Oprettelse af sektioner
  • Oprettelse af en hovedmenu med links til sektioner i præsentation: Oprettelse af handlingsknapper - En tilbage-knap, der fx hopper tilbage til Hovedmenuen samt Andre handlingsknapper der hopper frem/tilbage i præsentationen.
  • Oprettelse af hyperlinks: Under præsentationen kan du ved at klikke på et billede eller en tekst hoppe til et andet sted i præsentationen eller åbne en anden fil eller gå til en bestemt WEB adresse

Oversigt

I dette modul får du et overblik over alle PowerPoints genvejstaster.
  • Genvejstaster i PowerPoint
  • Adgangstaster

Er du klar til dette kursus?

Er du i tvivl om dette kursus passer til dit nuværende niveau?
Tag vores online PowerPoint test og find dit niveau.

Kontaktoplysninger

Adresse
Amagertorv 21
1160 København K