Nextcloud - Sikker fildeling og samarbejde kursus

Det lærer du

Dette kursus klæder dig og dit team på til at bruge Nextcloud som et sikkert og fleksibelt alternativ til tjenester som OneDrive, SharePoint og Google Drive. Du lærer at dele filer, samarbejde i realtid, redigere dokumenter online og synkronisere kalendere, kontakter og meget mere – alt sammen med fuld datasuverænitet.

Efter kurset kan du blandt andet:

  • Uploade, organisere og dele filer sikkert
  • Arbejde sammen i mapper og kommentere direkte i filer
  • Redigere dokumenter online via Collabora (LibreOffice i browseren)
  • Synkronisere kalendere, kontakter og opgaver
  • Administrere brugere, grupper og roller (for admins)
  • Tilføje apps som fx Deck, Notes, Tasks og Forms
  • Forstå hvordan Nextcloud kan tilpasses dine behov

Det får du

Før kurset

  • Mulighed for at tale med en instruktør, der kan hjælpe dig med at finde det helt rigtige kursus.

På kurset

  • Undervisning af Danmarks mest erfarne instruktørteam i hyggelige og fuldt opdaterede kursuslokaler i centrum af København.
  • Et kursus bestående af en vekslen mellem teori og praktiske øvelser. Vi ved, hvor vigtigt det er, at du får tid til at arbejde med opgaverne i praksis, og derfor har vi altid fokus på hands-on i undervisningen.
  • Et kursusmateriale, som du efterfølgende kan bruge som opslagsværk samt et opgavesæt, der understøtter kurset.
  • Fuld forplejning, som inkluderer morgenmad, friskbrygget kaffe, te, frugt, sodavand, frokost på en italiensk restaurant på Gråbrødretorv, kage, slik, og naturligvis Wi-Fi til dine devices.
  • Et kursuscertifikat med bevis på dine nye kvalifikationer.

Efter kurset

  • Adgang til vores gratis hotline, som betyder, at du op til et år efter kurset kan ringe eller skrive til os, hvis du har spørgsmål til de emner, der er blevet gennemgået på kurset.
  • Vores unikke tilfredshedsgaranti, som er din tryghed for at få fuldt udbytte af dit kursus.

Få det optimale ud af kurset

Du behøver ikke være it-ekspert for at deltage.

Kurset henvender sig både til almindelige brugere og administratorer – og vi tilpasser undervisningen efter deltagernes niveau.

Det er en fordel, men ikke et krav, hvis du har lidt erfaring med cloud-løsninger som fx OneDrive, SharePoint eller Google Drive.

Kursusindhold

Filer og fildeling

  • Upload og download af filer
  • Oprettelse og organisering af mapper
  • Deling med andre brugere eller offentlige links
  • Sæt rettigheder: skrive, læse, udløbsdato osv.
  • Gennemse “Delt med dig” og “Delt af dig”

Samarbejde og kommunikation

  • Brug kommentarfunktionen i filer
  • Notifikationer og aktivitetslog
  • Samarbejd i realtid på Word-/Excel-filer med Collabora

Synkronisering og apps

  • Kalender og kontakt-synk
  • Brug Notes, Deck (kanban) og Tasks
  • Appstore og tilføjelse af funktionalitet

Admin funktioner (for administratorer)

  • Oprettelse og styring af brugere
  • Grupper og adgangsroller
  • Sikkerhed og backup
  • Tilføjelse af plugins og workflows

Hvad siger vores kunder om os?

 

 

På Google har vi en score på 4,8 af 5
fordelt på 330 anmeldelser

 

 

Trustpilot anmeldelser

På Trustpilot har vi en score på 4,7 af 5
fordelt på 228 anmeldelser

   

 Se alle vores reviews 

Hold dig opdateret med vores nyhedsbrev

Modtag nyheder, gode tilbud, tips og tricks med vores månedlige nyhedsbrev.

Vi har både et Office/Adobe nyhedsbrev og et nyhedsbrev for vores tekniske Microsoft kurser.

Her bor vi

Hovedindgang
Læderstræde 22-26, 2. sal
1201 København K
Kursusindgang
Læderstræde 22-26, 2. sal
1201 København K
Åbningstider
Mandag: 08.00 - 16.00
Tirsdag: 08.00 - 16.00
Onsdag: 08.00 - 16.00
Torsdag: 08.00 - 16.00
Fredag: 08.00 - 16.00