Design af rapporter med Power BI kursus

Kursusmål

På dette Power BI kursus lærer du at designe og oprette rapporter i Power BI. Du lærer, hvordan du med Power BI kan anvende data og visualisere data i dine rapporter fra forskellige typer af datamodeller som f.eks. kuber oprettet med SQL Server Analysis Services og relationelle databaser.

Dette er kurset til dig, der gerne vil lære, hvordan du effektivt kan oprette rapporter i Power BI der kan visualiserer dine data med overblik og give indsigt. Har du også behov for at lære at udtrække, manipulere og analysere, så vi vil i stedet anbefale kurset: ”Analyser og visualiser med Power BI”.

Efter kurset vil du bl.a. være i stand til at håndtere følgende opgaver:
  • Oprette rapporter ud fra eksisterende Datamodeller (Kuber)
  • Designe og formatere rapporter/Dashboards
  • Implementere filtre og interaktivitet i rapporter og Dashboards
  • Dele rapporter- og Dashboards

Deltagere

Kurset henvender sig til dig der skal i gang med at arbejde med rapportering i Power BI og skal anvende eksisterende datamodeller. På kurset lærer du ikke at opbygge datamodeller.

Det forventes, men er ikke et krav, at du har et overordnet kendskab til data svarende til vores kursus: Grundlæggende Business Intelligence.

Du er naturligvis velkommen til at ringe og få en kompetenceafklarende samtale med en af vores instruktører – ring på 3314 7144.

Kursusmateriale

Før kurset
  • Mulighed for at tale med en instruktør, der kan hjælpe dig med at finde det helt rigtige kursus.
På kurset
  • Undervisning af Danmarks mest erfarne instruktørteam i hyggelige og fuldt opdaterede kursuslokaler i centrum af København.
  • Et kursus bestående af en vekslen mellem teori og praktiske øvelser. Vi ved, hvor vigtigt det er, at du får tid til at arbejde med opgaverne i praksis, og derfor har vi altid fokus på hands-on i undervisningen.
  • Et kursusmateriale, som du efterfølgende kan bruge som opslagsværk samt et opgavesæt, der understøtter kurset.
  • Fuld forplejning, som inkluderer morgenmad, friskbrygget kaffe, te, frugt, sodavand, frokost på en italiensk restaurant på Gråbrødretorv, kage, slik, og naturligvis Wi-Fi til dine devices.
  • Et kursuscertifikat med bevis på dine nye kvalifikationer.

Efter kurset
  • Adgang til vores gratis hotline, som betyder, at du op til et år efter kurset kan ringe eller skrive til os, hvis du har spørgsmål til de emner, der er blevet gennemgået på kurset.
  • Vores unikke tilfredshedsgaranti, som er din tryghed for at få fuldt udbytte af dit kursus.

Kursusindhold

Modul 1 – Introduktion til Power BI
I dette modul lærer du om de værktøjer og services som er tilknyttet Power BI. Du vil blive introduceret til Power BI Desktop som efterfølgende anvendes på kurset til udvikling af rapporter
  • Introduktion til Power BI
  • Introduktion til Power BI Desktop
Modul 2 – Introduktion til datamodeller
I dette modul introduceres du til forskellige typer af datamodeller, der anvendes til rapporter og analyser og du lærer at oprette forbindelse til disse fra Power BI Desktop.

Du vil efterfølgende have en forståelse af forskellene mellem kuber oprettet med SQL Server Analysis Services og data i relationelle databaser. Du vil desuden have kendskab til blandt andet stjerneskema, measures og hierarkier
  • Introduktion til stjerneskema
  • Data i relationelle databaser
  • Introduktion til SQL Server Analysis Services og kuber
  • Measures og hierarkier
  • Quick Measures
Modul 3 – Rapporter og Visualiseringer
I dette modul introduceres du til gode principper inden for rapportdesign og lærer at anvende de indbyggede visualiseringer i Power BI. Du vil efterfølgende være i stand til oprette rapporter, konfigurere- og formatere visualiseringer.
  • Gode principper for rapportdesign
  • Tabeller, matricer og grafer
  • Plotning af geografiske data
  • Formatering af de forskellige Visuals
  • Importere yderligere visuals fra Marketplace
Modul 4 – Slicers og Filtre i Rapporter
I dette modul lærer du at anvende Slicers og filtre i rapporter. Du vil efterfølgende være i stand til at oprette filtre på forskellige niveauer. Du vil også være i stand til at kontrollere filtre mellem visualiseringer og synkronisere Slicers på tværs af flere rapportsider.
  • Filtre mellem visualiseringer
  • Baggrundsfiltre
  • Slicers
  • Synkronisering af Slicers mellem sider
Modul 5 – Rapporter og Interaktivitet
I dette modul lærer du at oprette interaktive rapporter med Tooltips, Drill-Down og bogmærker. Du vil efterfølgende være i stand til at oprette rapporter, hvor du og andre brugere kan navigere i rapporten, f.eks. ved brug af knapper.
  • Tooltips og Page Tooltips
  • Hierarkier og Drill-Down
  • Drill-Through
  • Bogmærker og knapper
Modul 6 – Rapporter og Layout
I dette modul lærer du at tilrette layoutet i rapporter mht. sidestørrelse, baggrundsbilleder m.m. Du vil efterfølgende være i stand til at tilrette og forberede rapporter til forskellige platforme som web og mobil.
  • Sidestørrelse
  • Baggrundsbilleder
  • Temaer
  • Layout

Kontaktoplysninger

Adresse
Amagertorv 21
1160 København K