Design af rapporter med Power BI kursus

Det lærer du

Dette Power BI kursus er lavet til dig, der skal designe og oprette flotte og brugervenlige rapporter i Power BI. Vi vil lære dig, hvordan du med Power BI kan anvende data fra forskellige typer af datamodeller, som f.eks. kuber oprettet med SQL Server Analysis Services og relationelle databaser for derefter at kunne visualisere dine data i rapporter.


Efter dette Power BI kurset vil du kunne:
  • Oprette rapporter med data fra eksisterende Datamodeller (Kuber) – og dermed visualisere dine data
  • Designe og formatere rapporter/Dashboards – for at få et bedre overblik over dine data - enten via skærmbilleder eller via rapporter
  • Implementere filtre og interaktivitet i rapporter og Dashboards – så du altid ser en opdateret version af dine data og kun lige hvad du skal bruge
  • Dele rapporter- og Dashboards med andre
I afsnittet ”Kursusindhold” længere nede på denne side, kan du læse alt om, hvad du vil få gennemgået på dette kursus i Power BI.

Skal du også arbejde med at udtrække, manipulere og analysere data, så vi vil i stedet anbefale kurset: ”Analyser og visualiser med Power BI”.

Det får du

Før kurset
  • Mulighed for at tale med en instruktør, der kan hjælpe dig med at finde det helt rigtige kursus.
På kurset
  • Undervisning af Danmarks mest erfarne instruktørteam i hyggelige og fuldt opdaterede kursuslokaler i centrum af København.
  • Et kursus bestående af en vekslen mellem teori og praktiske øvelser. Vi ved, hvor vigtigt det er, at du får tid til at arbejde med opgaverne i praksis, og derfor har vi altid fokus på hands-on i undervisningen.
  • Et kursusmateriale, som du efterfølgende kan bruge som opslagsværk samt et opgavesæt, der understøtter kurset.
  • Fuld forplejning, som inkluderer morgenmad, friskbrygget kaffe, te, frugt, sodavand, frokost på en italiensk restaurant på Gråbrødretorv, kage, slik, og naturligvis Wi-Fi til dine devices.
  • Et kursuscertifikat med bevis på dine nye kvalifikationer.

Efter kurset
  • Adgang til vores gratis hotline, som betyder, at du op til et år efter kurset kan ringe eller skrive til os, hvis du har spørgsmål til de emner, der er blevet gennemgået på kurset.
  • Vores unikke tilfredshedsgaranti, som er din tryghed for at få fuldt udbytte af dit kursus.

Få det optimale ud af kurset

Dette Power BI kursus indgår som en del af vores samlede udbud af Business Intelligence kurser og henvender sig til dig der skal i gang med at arbejde med rapportering i Power BI, hvor du anvender eksisterende datamodeller.

På kurset lærer du ikke at opbygge datamodeller. Derfor vil det være optimalt, hvis du har et overordnet kendskab til datamodeller svarende til vores kursus: Grundlæggende Business Intelligence.

Kursusindhold

Modul 1 – Introduktion til Power BI
Vi starter med at lære dig om de værktøjer og services som er tilknyttet Power BI. Du vil blive introduceret til Power BI Desktop, som er det værktøj vi efterfølgende anvender på kurset til udvikling af dine rapporter.

Følgende emner vil blive gennemgået:
  • Introduktion til Power BI
  • Introduktion til Power BI Desktop

Modul 2 – Introduktion til datamodeller
Du introduceres til forskellige typer af datamodeller og hvordan du opretter forbindelse til disse fra Power BI Desktop - for derefter at kunne udvikle rapporter og analyser.

Du vil efterfølgende have en forståelse af forskellene mellem kuber, oprettet med SQL Server Analysis Services, og data i relationelle databaser. Du vil desuden have kendskab til blandt andet brugen af stjerneskema, measures og hierarkier.

Følgende emner vil blive gennemgået:
  • Introduktion til stjerneskema
  • Data i relationelle databaser
  • Introduktion til SQL Server Analysis Services og kuber
  • Measures og hierarkier
  • Quick Measures

Modul 3 – Rapporter og visualiseringer
Vi vil give dig gode principper inden for rapportdesign, og vi vil lære dig at anvende de indbyggede visualiseringer i Power BI. Du vil efterfølgende være i stand til oprette rapporter og konfigurere- og formatere visualiseringer.

Følgende emner vil blive gennemgået:
  • Gode principper for rapportdesign
  • Tabeller, matricer og grafer
  • Plotning af geografiske data
  • Formatering af de forskellige Visuals
  • Import af yderligere Visuals fra Marketplace

Modul 4 – Slicers og filtre i rapporter
I dette modul lærer du at anvende Slicers og filtre i rapporter for at kunne udvælge dine data korrekt. Du vil efterfølgende være i stand til at oprette og bruge filtre på forskellige niveauer. Og du vil kunne kontrollere filtre mellem visualiseringer samt synkronisere Slicers på tværs af flere rapportsider.

Følgende emner vil blive gennemgået:
  • Filtre mellem visualiseringer
  • Baggrundsfiltre
  • Slicers
  • Synkronisering af Slicers mellem sider

Modul 5 – Rapporter og Interaktivitet
Du skal her lære at oprette interaktive rapporter ved at anvende tooltips, drill-down og bogmærker. Du vil efterfølgende kunne oprette rapporter, hvor du og andre brugere kan navigere i rapporterne, fx ved brug af knapper.

Følgende emner vil blive gennemgået:
  • Tooltips og Page Tooltips
  • Hierarkier og Drill-Down
  • Drill-Through
  • Bogmærker og knapper

Modul 6 – Rapporter og Layout
Her skal du prøve at tilrette layoutet i rapporter mht. sidestørrelse, baggrundsbilleder m.m. så du kan forberede rapporter til forskellige platforme, såsom web og mobil.

Følgende emner vil blive gennemgået:
  • Sidestørrelse
  • Baggrundsbilleder
  • Temaer
  • Layout

Hold dig opdateret med vores nyhedsbrev

Modtag nyheder, gode tilbud, tips og tricks med vores månedlige nyhedsbrev.

Vi har både et Office/Adobe nyhedsbrev og et nyhedsbrev for vores tekniske Microsoft kurser.

Her bor vi

Hovedindgang
Amagertorv 21
1160 København K
Kursusindgang
Læderstræde 22-26
1201 København K
Åbningstider
Mandag: 08.00 - 16.30 (Indgang for kursister i Læderstræde åbner 8.30) 
Tirsdag: 08.30 - 16.30
Onsdag: 08.30 - 16.30
Torsdag: 08.30 - 16.30
Fredag: 08.30 - 16.30

 

Kontaktoplysninger

 
Amagertorv 21
1160 København K