Dette er kurset, du skal deltage på, hvis du skal i gang med at udvikle programmer med programmeringssproget C# til Microsofts .NET-platform. Du får en grundig gennemgang af C#’s syntaks og struktur, og der bliver lagt vægt på den bedst mulige opbygning af koden. På kurset bliver der desuden fokuseret på den praktiske anvendelse objektorienteret programmering (OOP).
Efter kurset vil du have en grundlæggende forståelse for:
Visual Studio som programmeringsværktøj
Syntaksregler
Strukturering af kode (herunder ”best practice”)
Typesystemet i .NET
Korrekt anvendelse af sprogets indbyggede scopes
Anvendelse af kontrolstrukturer og løkker
Anvendelsen af Arrays og andre Collection-typer
Objektorienteret Programmering (OOP): Definitionen på klasser og objekter, Indkapsling, Properties, Metoder, Overførsel, anvendelser af parametre, Returnering af datatyper fra metoder, Konstruktører, Overloading, Nedarvning og Polymorfism.
Fejlhåndtering
I afsnittet ”Kursusindhold” længere nede på denne side, kan du læse alt om, hvad du vil få gennemgået på dette kursus i C#.
Det får du
Før kurset
Mulighed for at tale med en instruktør, der kan hjælpe dig med at finde det helt rigtige kursus.
På kurset
Undervisning af Danmarks mest erfarne instruktørteam i hyggelige og fuldt opdaterede kursuslokaler i centrum af København.
Et kursus bestående af en vekslen mellem teori og praktiske øvelser. Vi ved, hvor vigtigt det er, at du får tid til at arbejde med opgaverne i praksis, og derfor har vi altid fokus på hands-on i undervisningen.
Et kursusmateriale, som du efterfølgende kan bruge som opslagsværk samt et opgavesæt, der understøtter kurset.
Fuld forplejning, som inkluderer morgenmad, friskbrygget kaffe, te, frugt, sodavand, frokost på en italiensk restaurant på Gråbrødretorv, kage, slik, og naturligvis Wi-Fi til dine devices.
Et kursuscertifikat med bevis på dine nye kvalifikationer.
Efter kurset
Adgang til vores gratis hotline, som betyder, at du op til et år efter kurset kan ringe eller skrive til os, hvis du har spørgsmål til de emner, der er blevet gennemgået på kurset.
Vores unikke tilfredshedsgaranti, som er din tryghed for at få fuldt udbytte af dit kursus.
Få det optimale ud af kurset
Dette C# kursus indgår som en del af vores samlede udbud af .NET kurser og er til dig, der udvikler C# applikationer på .NET-platformen i Visual Studio.
Derudover skal du bare møde op, frisk og fuld af spørgelyst, og så lover vi dig en rigtig god kursusoplevelse.
Kursusindhold
Introduktion til .NET Framwork
I dette modul får du en introduktion til, hvad .NET er, og hvordan det grundlæggende fungerer (assemblies, kompilering m.v.)
Følgende emner vil blive gennemgået:
Introduktion til .NET
Programmeringssprog på .NET-platformen
Fra kildekode til Microsoft Intermediate Language
Namespaces
Assemblies
Class Library
Anvendelse af referencer til assemblies
C# grundlæggende
I dette modul får du en introduktion til C# som programmeringssprog. Vi gennemgår de foreskellige elementer, som indgår i sproget, og hvordan de indgår i syntaksreglerne.
Følgende emner vil blive gennemgået:
Hvad er C#?
Identifiers, keywords og punctuators
Grundstruktur i et C#-baseret program
Anvendelsen af namespaces (using)
Scope-reglerne i programmeringssproget
Deklarering og initialisering af variabler
Taltyper
Operatorer
Kontrolstrukturer (if, switch)
Løkker (while, do-while, for, foreach)
Jumps
Anvendelsen af return-statements
Datatyper
I dette modul får du en introduktion datatyperne i .NET. Vi gennemgår, hvordan .NET behandler de forskellige datatyper, og hvordan du kan bruge denne viden i opbygningen af din kode.
Følgende emner vil blive gennemgået:
Hvad er CTS (Common Type System)?
Value Types
Reference Types
.NETs håndtering af Value Types og Reference Types i hukommelsen
Hvornår anvender man de forskellige datatyper?
Indbyggede datatyper
Enums
Type-konvertering/typecast
Operatoren ”as”
OOP (Objektorienteret Programmering) – første del
I dette modul får du en introduktion til objektorienteret programmering. Vi gennemgår de grundlæggende begreber, som klasser, objekter, principperne for indkapsling og polymorfisme.
Følgende emner vil blive gennemgået:
Principperne bag objektorienteret programmering
Klasser
Objekter
Indkapsling
Access Modifiers
Introduktion til nedarving
Polymorfisme
Properties
Hændelser (events)
Metoder
Parametre
Anvendelse af return-statment
OOP (Objektorienteret Programmering) – anden del
I dette modul får du flere emner inden for objektorienteret programmering. Vi gennemgår bl.a. overloading, anvendelsen af overloadede construktor-metoder, statiske klasser og metoder, og baggrunden for nødvendigheden af at anvende ordene virtual og override i forbindelse med generalisering/specialisering.
Følgende emner vil blive gennemgået:
Overloading (flere metoder med samme navn i klassen)
Constructors
Default constructor
Anvendelsen af ordet this i forbindelse med constructor-kald
Anvendelsen af ordet base
Nedarving
Single inheritance
Virtual/override/sealed
Abstrakte klasser
Anvendelsen af operatoren ==
Arrays
I dette modul får du gennemgået, hvordan du kan definere og anvende den klassiske datastruktur Array i dit program.
Følgende emner vil blive gennemgået:
Hvad er et Array?
Erklæring
Multidimensionelle arrays
Initialisering (herunder anvendelse af initializers)
Principperne bag kopiering af arrays, med indeholdt data, alt efter datatype
Array-metoder
Sortering af data i array
Arrays som parameterangivelse og returværdi
Collections
I dette modul får du gennemgået, hvad er Collection er i .NET, og hvordan du anvender den i din kode. Du får gennemgået de klassiske Collection-typer, og hvordan de bliver anvendt i moderne .NET-kode.
Følgende emner vil blive gennemgået:
Hvad er en Collection?
Forskellen mellem et Array og en Collection
Typer af Collections (herunder ArrayList, Queue, Stack og HashTable)
Generic Collections
Erklæring af en Generic Collection
Typer af Generic Collections (herunder List<T>, Queue<T>, Dictionary<T,T>)
Error handling
I dette modul får du gennemgået, hvordan du håndterer fejl i dit .NET-kode. Vi gennemgår opbygningen af din kode, så du bedst muligt kan håndtere eventuelle alvorlige fejl ved hjælp af try/catch-blokke.
Følgende emner vil blive gennemgået:
Hvilken type fejl kan opstå i forbindelse med eksekvereingen af koden?
Exception-begrebet
Håndtering af Exceptions
try/catch-blokke
Anvendelsen af try/catch/finally-blokke
Håndtering af forskellige typer af Exception-typer i samme metode
Kast selv en Exception hvis en bestemt situation opstår
Definering, og anvendelsen, af egne Exception-typer
Nyhedsbrevmodtagere har ved tilmelding af nyhedsbreve hos 4D Academy ApS accepteret, at vi udsender vores nyhedsbreve til den oplyste e-mailadresse.
Udsendelse
Hos 4D Academy ApS udsender vi vores nyhedsbrev ca. 1 gang om måneden.
Spam
Nej, vi spammer dig selvfølgelig ikke med alt muligt irrelevant :)
Indsamling af data
Ved oprettelse af e-mail-abonnement giver du samtidig samtykke til, at 4D Academy ApS registrerer de oplysninger, som angives ved tilmeldingen. Oplysningerne bruges udelukkende til internt brug.
Afmelding af e-mail-abonnement
Tilmeldte kan til enhver tid afmelde sit nyhedsbrevsabonnementet og ved afmelding slettes alle oplysningerne forbundet med tilmeldingen. Afmelding kan ske via nyhedsbrevene.
Dine rettigheder
Tilmeldtes rettigheder i forbindelse med 4D Academy ApS's behandling af personoplysninger følger loven om behandling af personoplysninger, og tilmeldte har til enhver tid mulighed for at få oplyst, hvilke oplysninger 4D Academy ApS har registreret. Oplysningerne indsamles alene til internt brug og opbevares på en sikret server. Oplysningerne hverken sælges, udlejes eller videregives til tredjemand.