Bliv introduceret til Office 365

Indhold

OBS: Dette er en kort introduktion til Office 365 og IKKE et kursus. Hvis du ønsker grundlæggende viden om Office 365 eller vil lære at anvende Office 365 i detajler, kan du se alle vores kurser her.

Udover de klassiske programmer, som Excel, Word, PowerPoint, Access m.fl., indeholder Microsoft Office 365 en række nye programmer, der generelt endnu ikke har fået den brede opmærksomhed, de fortjener. Her tænker vi især på OneDrive, Skype, Sway, Delve, Teams, OneNote, Grupper, Planner, Yammer og Video.

Kender du dem alle? Ved du, hvad du kan med det enkelte program? Ved du, hvad programmerne kan sammen? Hvordan de på forskellig måde kan bidrage til øget samarbejde og produktivitet for dig, din virksomhed og eventuelt også samarbejdspartnere?

4D har lavet dette seminar til dig, der ikke kan svare ja til alle ovenstående spørgsmål og derfor gerne vil have et overblik.

EFTER SEMINARET VIL DU:
Efter seminaret vil du have en overordnet forståelse for de forskellige programmer i Office 365 og et indblik i, hvordan du og dine kollegaer kan anvende disse til at arbejde og samarbejde endnu mere effektivt.

MÅLGRUPPE:
Dette seminar er både til dig, hvor I overvejer en Office 365 løsning i virksomheden, men også til dig, der allerede har Office 365 i virksomheden, men ikke anvender alle muligheder. Seminaret er på brugerniveau og foregår på dansk.

PRAKTISKE OPLYSNINGER:
  • Vi opkræver et gebyr på DKK 500,- ved manglende fremmøde på dagen. Eventuelle afbud sendes til undervisning@4d.dk
  • Sminaret afholdes hos Microsoft i Lyngby
  • Seminaret afholdes tre gange om året, og der er ikke altid en fastlagt dato
  • Vi udbyder også dette seminar som virksomhedskursus.

Seminarindhold

Intro

En kort introduktion til Office 365s brugerflade.

OneDrive for Business

Opbevar dine filer tilgængeligt, del og samarbejd med andre. Rediger online uden at have installeret Office.
  • Del adgang til at læse/redigere
  • Rediger i dokumenter flere personer på samme tid
  • Brug online apps
  • Én version af dokumentet

Outlook

Der er et par funktioner i Outlook, som mange ikke kender, og/eller som er ret nye.
  • Clutter funktion
  • Vedhæft med OneDrive
  • Hold styr på dine samtaler

Groups

En nem måde at oprette ad hoc grupper, som gør det nemmere at samarbejde.
  • Opret en gruppe fra Outlook eller OneDrive
  • Hold let styr på jeres fælles dokumenter og notesbøger

Planner

Hold styr på gruppens arbejdsopgaver.
  • Se mine arbejdsopgaver
  • Tildel opgaver til andre
  • Samlet overblik over aktuelle opgaver

Video

Dér, hvor du kan have virksomhedens interne videoer.
  • Uploade video
  • Se video
  • Link til video

Delve

Visning af relevant indhold, som dine kollegaer arbejder på.
  • Overblik over relevant indhold for dig
  • Søgning i Delve
  • Se, hvad kollegaer arbejder på

Yammer

Det interne sociale og faglige netværk, som supplerer de øvrige kommunikationsværktøjer.
  • Faglig og social intern samarbejds- og kommunikationsløsning
  • Udveksling af ideer, nyheder og tanker
  • Giv og få ros fra kollegaer
  • Konversation om specifikke emner

Sway

Et webværktøj til at oprette interaktive, dynamiske præsentationer.
  • Opret en Sway
  • Indsæt billeder, link og tekst
  • Vælg og tilret design
  • Andre kilder
  • Visning af Sway

Teams

Teams og kanaler hjælper dig, og de mennesker du arbejder sammen med, til at blive organiseret med mere fokuserede samtaler.
  • Chat med de andre deltagere
  • Styr kommunikation og information med kanaler
  • Gør information nemt tilgængeligt med faner
  • Administrer deltagere

Skype for Business

”Her og nu”-kommunikation med bl.a. chat, lyd, video og deling af skærm.
  • Online status
  • Chat
  • Online møder
  • Del skærm/applikation med deltagere

OneNote

Ét sted til alle dine noter.
  • Introduktion til OneNote (noter, billeder, skærmklip m.m.)
  • Søg i både tekst og billeder
  • Samtidig redigering
  • Optag lyd og video

Kontaktoplysninger

Adresse
Amagertorv 21
1160 København K