Vil du udnytte Microsoft Teams til fulde og skabe et mere effektivt og struktureret samarbejde i din organisation? Dette kursus giver dig og dit team de nødvendige værktøjer og teknikker til at optimere jeres daglige samarbejde, kommunikation og opgavestyring i Microsoft Teams.
Efter kurset kan du blandt andet:
I afsnittet ”Kursusindhold” længere nede på denne side, kan du læse alt om, hvad du vil få gennemgået på dette kursus i Teams.
Dette Teams kursus indgår som en del af vores samlede udbud af Office kurser.
Det vil være en fordel, hvis du har et grundlæggende kendskab til Microsoft Teams. Men det er ikke et krav for at deltage og få fuldt udbytte af kurset.
Så derfor skal du bare møde op, frisk og fuld af spørgelyst, og så lover vi dig en rigtig god kursusoplevelse.
Sådan opbygger og organiserer du Teams og kanaler effektivt
Lær at oprette og strukturere dine Teams og kanaler, så samarbejdet bliver overskueligt og målrettet.
Følgende emner vil blive gennemgået:
Roller og rettigheder: hvordan man skaber klare rammer for samarbejde
Forstå forskellen på ejer, medlem og gæst – og hvordan du bruger roller strategisk til at styre adgang og ansvar. Vi ser også på, hvordan man skaber trygge rammer med klare retningslinjer for, hvordan man samarbejder i Teams.
Bedste praksis for kommunikation i Teams (chat, indlæg, møder)
Få styr på, hvornår man kan bruge chat funktionen, hvordan du skriver tydelige og målrettede beskeder, herunder hvordan du bruger @omtaler, reaktioner og svar. Vi ser også på mødekommunikation før, under og efter Teams-møder.
Følgende emner vil blive gennemgået:
Brug af faner, apps og integrationer til at samle arbejdsflowet ét sted
Opdag hvordan du kan tilføje faner som f.eks. Planner, OneNote, Power BI og tredjepartsapps direkte i dine Teams-kanaler, så I får et samlet arbejdsområde og undgår at skulle skifte mellem forskellige applikationer.
Følgende emner vil blive gennemgået:
Effektiv filhåndtering og versionsstyring i SharePoint/OneDrive via Teams
Lær hvordan Teams og SharePoint hænger sammen, og hvordan du arbejder med filer direkte i Teams: deling, samtidig redigering, versionshistorik, adgangsrettigheder og strukturering af mapper.
Følgende emner vil blive gennemgået:
Planlægning og opgavestyring med Planner og To Do
Få indblik i, hvordan du bruger Microsoft Planner til at skabe fælles opgavestyring i Teams, og hvordan du kobler det sammen med To Do for personlig opfølgning. Vi viser også, hvordan du arbejder med deadlines og tildeling.
Følgende emner vil blive gennemgået:
Tips og tricks til at arbejde smartere – og undgå notifikations-kaos
Lær hvordan du tilpasser dine notifikationer, arbejder med favoritter og bruger Teams mere effektivt i hverdagen. Vi dækker også genveje, søgefunktioner og andre små hacks, der sparer tid og øger overblikket.