Samarbejde med Groups, Planner og Delve i Office 365 kursus

Det lærer du

For virksomheder, som arbejder eller ønsker at arbejde i Office 365, er der en del samarbejdsfunktioner, som er vigtige at kende til.

Kurset er til dig, som gerne vil lære at arbejde og ikke mindst samarbejde i Office 365 med fokus på Groups (Grupper) og Planner. På kurset vil du få en grundig gennemgang af de faciliteter, som applikationerne tilbyder.

Efter kurset vil du:

  • Have et indgående kendskab til funktioner i Groups: samtaler, kalender, notesbog og filer
  • Have et indgående kendskab til samarbejde og funktionerne i Planner
  • Kende til overblik og søgning efter filer og information med Delve
  • Kunne bruge disse til effektivt samarbejde på Office 365 platformen

Det får du

Før kurset
  • Mulighed for at tale med en instruktør, der kan hjælpe dig med at finde det helt rigtige kursus.
På kurset
  • Undervisning af Danmarks mest erfarne instruktørteam i hyggelige og fuldt opdaterede kursuslokaler i centrum af København.
  • Et kursus bestående af en vekslen mellem teori og praktiske øvelser. Vi ved, hvor vigtigt det er, at du får tid til at arbejde med opgaverne i praksis, og derfor har vi altid fokus på hands-on i undervisningen.
  • Et kursusmateriale, som du efterfølgende kan bruge som opslagsværk, samt et opgavesæt, der understøtter kurset.
  • Fuld forplejning, som inkluderer morgenmad, friskbrygget kaffe, te, frugt, sodavand, frokost på en italiensk restaurant på Gråbrødretorv, kage, slik, og naturligvis Wi-Fi til dine devices.
  • Et kursuscertifikat med bevis på dine nye kvalifikationer.
Efter kurset
  • Adgang til vores gratis hotline, som betyder, at du op til et år efter kurset kan ringe eller skrive til os, hvis du har spørgsmål til de emner, der er blevet gennemgået på kurset.
  • Vores unikke tilfredshedsgaranti, som er din tryghed for at få fuldt udbytte af dit kursus.

Få det optimale ud af kurset

Vi forudsætter, at du har deltaget på kurset Kom godt i gang med Office 365, og at du er vant til at arbejde i en Internet Browser.

Er du i tvivl om noget, så kontakt os på 33 14 71 44, undervisning@4d.dk eller via chatten her på siden. Vi glæder os til at se dig herinde!

Kursusindhold

Samarbejde i Office 365

Her får du en introduktion til Office 365 samarbejdsfeatures med fokus på Groups (Grupper) og Planner.

  • Samarbejdsfunktionalitet i Office 365
  • Introduktion til Office 365 Groups og Planner

Groups (Grupper)
  • Hvad er en Office 365 gruppe?
  • Oprettelse af gruppe: opret, navngiv, tilføje/fjerne medlemmer, tilføje/redigere ikon, indstillinger og tilgængelighed (Privacy), sprogindstillinger, mailindstillinger (for medlemmer)
  • Redigere medlemmer og generelle indstillinger
  • Samtaler
  • Kalenderaftaler
  • Filer
  • Eksterne brugere i Groups
  • Navigation mellem de forskellige dele af Groups

Planner
  • Sammenhængen mellem Planner og Groups
  • Starte Planner
  • Overblik over Planner
  • Oprette opgaver
  • Håndtere opgaver
  • Tildele opgaver
  • Buckets
  • Labels
  • Kontrollister, ophøje kontrollistepunkt til plan
  • Navigation omkring Planner

Forms
  • Oprettelse af spørgeskemaer
  • Oprettelse af Quiz

Samarbejdet på tværs
  • SharePoint site som oprettes med Groups
  • Filer og OneNote i gruppen og på SharePoint webstedet
  • Oprette og vedligeholde grupper (online/Outlook/apps)
  • Benytte gruppekonversationer som maildistribution til medlemmer af gruppen
  • Arbejde med gruppeaftaler i Outlook
  • Arbejde sammen i gruppenotesbøger med OneNote (installeret/online/apps)

Delve
  • Delve – overblik over aktuelt indhold du og dine kolleger arbejder på
  • Søgning på tværs af Office 365
  • Bruger profiler, din egen og kollegaer

Opsamling
  • Kort gennemgang af forskelle og sammenhænge mellem Groups, Teams og Yammer

Kontaktoplysninger

Adresse
Amagertorv 21
1160 København K